חובות

נקלעתם לחובות כבדים? כך תתמודדו עם הבעיה

התפרצות נגיף הקורונה בישראל גרמה למשבר כלכלי חסר תקדים שהיכה בבעלי עסקים ובעובדים שכירים שמצאו עצמם לפתע ללא הכנסה ועם חובות כבדים שתופחים מרגע לרגע. אל דאגה יש פתרון לבעיה!

משבר הקורונה שפקד את ישראל גרם לטלטלה כלכלית משמעותית ורחבת היקף שפגעה קשות בבעלי עסקים, בעצמאים ובעובדים שכירים. ההגבלות שהטילה הממשלה על הציבור בכל הקשור להפעלת בתי עסק ומקומות עבודה הביאו לצמצום ולהפסקה של פעילות עסקית ומסחרית שגררו הוצאה המונית של עובדים לחופשה ללא תשלום ואף פיטורים.

בעוד הכנסותיהם של בעלי עסקים רבים פחתו משמעותית או פסקו לחלוטין, ברוב המקרים הם חויבו להמשיך לשלם את דמי השכירות של העסק, את התשלומים לספקים ואת החזרי ההלוואות שנטלו מהבנקים לפני פרוץ המשבר.

עובדים שכירים שפוטרו מעבודתם נותרו ללא הכנסות ונתקלו בקשיים דומים בתשלומי שכר הדירה, בהחזרי הלוואות ומשכנתאות ובהתמודדות עם הוצאות יום יומיות שוטפות.

המשבר הכלכלי גרם לכך שרבים מבעלי העסקים והעובדים השכירים נקלעו לחובות כבדים לגורמים שונים כגון בנקים, חברות אשראי, חברות פרטיות ובעלי נכסים פרטיים. בנסיבות כאלו עומדות בפני החייבים מספר אפשרויות להתמודד עם הנושים במסגרת לשכת ההוצאה לפועל או מחוצה לה.


הסדר חוב ישיר מול הנושים מחוץ לכותלי ההוצאה לפועל

החייב יכול להגיע להסדר פשרה עם הנושים אשר במסגרתו יושגו הסכמות ביחס להקטנה משמעותית של סכום החוב תוך פירעונו מחוץ לכותלי לשכת ההוצאה לפועל ובית המשפט. אחרי שהחייב יפרע את סכום החוב המוסכם, הוא יוכל לצאת לדרך חדשה ונקייה מחובות.

בחירה בדרך של הסדר חוב מקנה לחייב הגנה מפני הטלת הגבלות ונקיטת הליכים במסגרת ניהול התיק בלשכת ההוצאה לפועל. ניהול משא ומתן ישיר בין הנושים ובין החייב עשוי לקצר משמעותית את ההליכים ולהביא לחיסכון ממשי עבור החייב בתשלומי הצמדה וריבית שמתווספים לקרן החוב במסגרת הליכי הוצאה לפועל.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות ע”י עורך דין מומחה פשיטת רגל והוצאה לפועל השאר/י פרטים:


בקשת צו תשלומים או איחוד תיקים 3% בהוצאה לפועל

במקרה שנפתח נגד החייב תיק בהוצאה לפועל עומדות בפניו מספר אפשרויות. אפשרות אחת שעמדת בפני חייב שאינו מסוגל לשלם את החוב היא לבקש צו תשלומים אשר במסגרתו החוב ייפרס לתשלומים עד לתקופה מקסימלית של ארבע שנים בהתאם לגובה החוב.

אפשרות נוספת שעומדת בפני החייב היא לבקש איחוד תיקים 3% שבמסגרתו יאוחדו כלל התיקים שמתנהלים נגדו בהוצאה לפועל, תוך העברת תשלום חודשי של 3% מסך כל החובות בתיקים שנפתחו נגדו עד לפירעון המלא של החוב.


פתיחת הליך לפי הוראות חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי

חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי נכנס לתוקף בחודש ספטמבר 2019. הליך חדלות פירעון נפתח עם קבלת צו לפתיחת הליכים כאשר חייב שרוצה לפתוח בהליך צריך להגיש בקשה מתאימה לפי סכום החובות הכולל שלו. במקרה שסכום החובות הכולל עולה על 150 אלף שקלים, החייב נדרש להגיש בקשה לקבלת צו לפתיחת הליכים לממונה על הליכי חדלות פירעון. במקרה שסכום החובות הכולל נמוך מ-150 אלף שקלים, החייב צריך לפנות ללשכת ההוצאה לפועל לצורך פתיחת ההליך.

לאחר קבלת הצו לפתיחת הליכים, ייבחן מצבו הכלכלי של החייב וההתנהלות הכלכלית שגרמה לו להסתבך בחובות. במהלך תקופת הבדיקה ימונה נאמן לנכסי החייב, ייאסר עליו לפרוע את החובות ויוטלו עליו הגבלות שונות שנועדו למנוע ממנו להגדיל את החוב.

עם תום תקופת הבדיקה, הממונה ימליץ על תוכנית לפירעון החובות ובית המשפט השלום יערוך דיון בהמלצתו כאשר בסופו הוא צפוי להעניק לחייב צו שיקום כלכלי. לאחר שהחייב קיבל צו לשיקום כלכלי, נכסיו ימומשו כדי לפרוע את חובותיו לנושים והוא יידרש לשלם תשלום חודשי קבוע מהכנסתו כדי לפרוע את החובות. עם תום תקופת השיקום ובכפוף לעמידה בתנאי לשכת ההוצאה לפועל, החייב יוכל לקבל הפטר מחובותיו ולצאת לדרך חדשה ונקייה מחובות.


ייעוץ משפטי מקצועי יסייע לכם להתמודד עם החובות

במקרים שבהם אדם נקלע לחובות כבדים וסבור שאין ביכולתו לפרוע אותם באמצעות המשאבים שעומדים לרשותו, רצוי לפנות לעורך דין מנוסה ומקצועי שעוסק בתחום ההוצאה לפועל לצורך טיפול בבעיה. עורך הדין ייבחן את כלל חובותיו של החייב, את זהות הנושים ואת הסיבות שגרמו להסתבכותו הכלכלית. בהתאם לנסיבות המקרה וליכולת הכלכלית של החייב, עורך הדין יסייע לו לגבש אסטרטגיית פעולה לצורך פירעון החוב, בין אם במסגרת הסדר חוב ישיר מול הנושים ובין אם במסגרת הליכים בלשכת ההוצאה לפועל.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות ע”י עורך דין מומחה פשיטת רגל והוצאה לפועל השאר/י פרטים:

תגובות: 0

* כתובת האימייל שלך לא תפורסם.